Klachtenregeling – Apotheek De Peeleres – Assen

Apotheek De Peeleres

Apotheek De Peeleres

Scharmbarg 45 9407EA Assen Tel:0592-370070

U kunt ook met ons chatten via whatsapp op ons telefoonnummer 0592-370070.

E-mail is: apotheek.peeleres@ezorg.nl

Wij hebben een afhaalautomaat 24/7! U bent niet meer gebonden aan onze openingstijden. Klik hier hoe onze afhaalautomaat werkt.

LET OP! ACTIEWEEK KLAAR MET MEDICIJNTEKORTEN! 30 OKTOBER t/m 3 NOVEMBER

Klaar met medicijntekorten! Het is tijd voor actie en besef.

Doe mee met onze landelijke actieweek van LEF! (Landelijke Eerstelijns Farmacie oftewel uw huisapotheek)

Meld uw onvrede via: http://lefapotheek.nl/melding

Help ons mee de problemen bij de overheid en zorgverzekeraars aan de kaak te stellen.

Meld uw onvrede en eventuele problemen:

  • U heeft vaak wisselingen van merk, wat verwarrend is.
  • Of door tekorten is uw geneesmiddel niet beschikbaar, wat tot een probleem heeft geleid.
  • U heeft uw hulpmiddelen niet in de eigen apotheek kunnen ophalen.

Meld uw onvrede via: http://lefapotheek.nl/melding

Nicolette Venema benadrukt het doel van deze actie en zegt: "Ons primaire doel is de bescherming van de gezondheid van onze patiënten. Medicijntekorten in de farmaceutische zorg vormen risico's voor de behandeling en kunnen ernstige gevolgen hebben.” De actievoerende apotheken willen deze risico’s verminderen. “Daarnaast zijn artsen en apothekers heel veel tijd kwijt om andere medicijnen voor mensen te vinden. Dat lukt niet altijd optimaal en we besteden deze tijd bovendien liever aan patiëntenzorg”.

 

INZAMELACTIE

Goede en veilige medicijnen zijn van levensbelang. Medicijnen zijn onmisbaar voor miljoenen Nederlanders, maar er is zorg over de resten ervan in het milieu. Medicijnresten kunnen een negatief effect hebben op organismen in water en de bereiding van schoon drinkwater moeilijk maken.

Wij roepen u op om altijd ongebruikte medicijnen terug te brengen naar de apotheek. Medicijnen die door ons worden ingezameld worden door de afvalwerker op verantwoord wijze verwerkt.

Hoe lever ik medicijnresten in bij de apotheek?  

  • Doosjes: lever alleen de strips in
  • Flesjes en tubes: verwijder (voor je privacy) het etiket
  • Lege glazen flacons: mogen in de glasbak
  • Gebruikte naalden: altijd in de naaldencontainer

Voor meer achtergrondinformatie over medicijnresten en de gezamenlijke ketenaanpak: www.medicijnresten.org

 

 

Vindt u het leuk om te weten wat wij in de apotheek doen met alle pillen en poeders?

Neem een kijkje achter de schermen bij een apotheek via het TV programma "Het Klokhuis"!

-- Scan de QR-code met de camera van uw telefoon.

-- Of klik op https://www.npostart.nl/het-klokhuis/13-04-2022/VPWON_1325793

Klachtenregeling

Uw mening telt

Wij zijn altijd op zoek naar manieren om onze producten en dienstverlening te verbeteren. Natuurlijk staat u als patiënt daarbij centraal. Uw mening is dan ook erg belangrijk voor ons. Heeft u een suggestie om onze service- en dienstverlening te verbeteren? Dan horen we dat graag van u.

U heeft een klacht, wat nu?

Vervelend dat u een klacht heeft. Wij vinden het belangrijk van u te horen als u niet tevreden bent. Bespreek de klacht dan met een van onze medewerkers of met de apotheker. Wij nemen een klacht altijd serieus en gaan direct aan de slag om uw klacht samen met u op te lossen. Komen we er samen niet uit, dan kunt u hier lezen wat u vervolgens kunt doen.

Vragen of klachten over de rekening?

Uw zorgverzekeraar is het aanspreekpunt wanneer u vragen of klachten heeft over de zorgnota die u van uw zorgverzekeraar hebt ontvangen. Dat geldt ook voor vragen of klachten over de kosten voor de farmaceutische zorg. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op uw zorgnota of op uw polisblad.