Klachtenregeling – Apotheek De Peeleres – Assen

Apotheek De Peeleres

Apotheek De Peeleres

Scharmbarg 45 9407EA Assen Tel:0592-370070

U kunt ook met ons chatten via whatsapp op ons telefoonnummer 0592-370070.

E-mail is: apotheek.peeleres@ezorg.nl

 

Onze openingstijden zijn gewijzigd: 
Wij staan op werkdagen van 8.00-17.30 uur voor u klaar.

 

Gewijzigde vergoeding vitamine D per 1 januari 2023

Vanaf 1 januari 2023 moet u zelf betalen voor vitamine D, deze wordt dan niet langer vergoed. Dit is een besluit van de Rijksoverheid. De Rijksoverheid wil daarmee geld besparen. De Rijksoverheid vindt namelijk dat mensen vitamine D zelf kunnen betalen.

Waarom is vitamine D belangrijk?
U krijgt deze medicijnen omdat u een tekort heeft aan vitamine D. Of om een tekort te voorkomen. Vitamine D is ook belangrijk om botontkalking te behandelen of te voorkomen.

Advies van uw apotheker
Het is voor uw gezondheid van belang om uw vitamine D gewoon te blijven slikken. Aan de werking van vitamine D verandert namelijk niets. Blijf daarom gewoon de voorgeschreven hoeveelheid gebruiken. Uw apotheker neemt de vitamine D op in uw medicijnoverzicht.

Om welke vitamine D gaat het? 

Het gaat om: colecalciferol en calcifediol en een combinatie van colecalciferol en calcium (kalk) of alendroninezuur.

Prijs vitamine D

De dagelijkse dosering (800 IE=20 mcg) vitamine D is voordeliger dan de wekelijkse dosering (5600IE). Voor 300 stuks vitamine D (800 IE=20 mcg) betaalt u in de apotheek  € 6,41, dit is voordeliger dan bij de drogist en supermarkt.  Deze vitamine D (€ 6,41) bevat de juiste dosering  en  is van dezelfde kwaliteit als uw huidige  vertrouwde vitamine D medicijn. Voor de combinatie met calcium (500 mg) verwachten we binnenkort een betaalbare variant (±  € 12,25 voor 90 stuks)  te kunnen leveren. Wij kunnen ons voorstellen dat u moeite heeft om de vitamine D zelf te betalen. U kunt mogelijk hulp vragen bij de gemeente: https://www.nibud.nl/onderwerpen/inkomensondersteuning/gemeentelijke-regelingen

 In het kort

  • Blijf vitamine D slikken.
  • Heeft u vragen over vitamine D? Of wilt u weten wat deze maatregel voor u persoonlijk betekent?  Neem met ons contact op voor een kosteloos persoonlijk advies!

 Bekijk meer informatie op 

https://www.apotheek.nl/zorg-van-de-apotheker/vitamine-d-veelgestelde-vragen

 

 

Service: afhaalautomaat 24/7

U bent niet meer gebonden aan onze openingstijden. Vanaf heden kunt u uw medicatie ophalen wanneer u dat schikt: 24 uur per dag, 7 dagen per week. Per direct gebruik maken van deze gratis service?

Geef dan uw e-mailadres aan ons door.

Hoe werkt de beveiligde afhaalautomaat? Zodra wij uw medicatie klaar hebben gezet in de afhaalautomaat krijgt u per e-mail een bericht met een persoonlijke code. Voer deze persoonlijke code in op de touchscreen van de afhaalautomaat. Ter controle vult u uw geboortedag -maand en laatste 2 cijfers van uw geboortejaar in (bv 01-01-80 of 01-01-22). Vervolgens gaat er een luikje open en kunt u uw medicatie uit de lade halen.

Wat kan er niet in de afhaalautomaat? Gekoelde producten, breekbare producten, medicijnen die NIET vergoed worden en grote verpakkingen die niet in de automaat passen kunnen niet worden opgehaald via de afhaalautomaat. Deze kunt u zoals u nu gewend bent bij ons aan de balie afhalen. Ook wanneer u de eerste keer een medicijn voorgeschreven krijgt kan deze NIET in de automaat. Wij ontvangen u graag in de apotheek om uitleg te geven over uw nieuwe medicijn.

Graag uw medicatie binnen 48 uur ophalen zodat de automaat zo optimaal mogelijk benut kan worden.

Uiteraard kunt u altijd zonder afspraak binnen lopen, indien u vragen of zorgen heeft over uw medicatie. Wij zijn er voor u! 

 

 

Vindt u het leuk om te weten wat wij in de apotheek doen met alle pillen en poeders?

Neem een kijkje achter de schermen bij een apotheek via het TV programma "Het Klokhuis"!

-- Scan de QR-code met de camera van uw telefoon.

-- Of klik op https://www.npostart.nl/het-klokhuis/13-04-2022/VPWON_1325793

Klachtenregeling

Uw mening telt

Wij zijn altijd op zoek naar manieren om onze producten en dienstverlening te verbeteren. Natuurlijk staat u als patiënt daarbij centraal. Uw mening is dan ook erg belangrijk voor ons. Heeft u een suggestie om onze service- en dienstverlening te verbeteren? Dan horen we dat graag van u.

U heeft een klacht, wat nu?

Vervelend dat u een klacht heeft. Wij vinden het belangrijk van u te horen als u niet tevreden bent. Bespreek de klacht dan met een van onze medewerkers of met de apotheker. Wij nemen een klacht altijd serieus en gaan direct aan de slag om uw klacht samen met u op te lossen. Komen we er samen niet uit, dan kunt u hier lezen wat u vervolgens kunt doen.

Vragen of klachten over de rekening?

Uw zorgverzekeraar is het aanspreekpunt wanneer u vragen of klachten heeft over de zorgnota die u van uw zorgverzekeraar hebt ontvangen. Dat geldt ook voor vragen of klachten over de kosten voor de farmaceutische zorg. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op uw zorgnota of op uw polisblad.